Bu, Norveç’teki tatiller hakkında kampçılar arasında yaygın bir sözdür: Oraya ilk kez seyahat edenler ya bir daha asla geri dönmezler ya da tekrar tekrar gelirler – genellikle ikinci durum söz konusudur. Bunun nedeni Norveç’in birçok kampçı için rüya gibi bir yer olmasıdır. Nefes kesici manzaralar, hayal bile edilemeyecek bir huzur ve ferahlık ve hayata karşı benzersiz bir tutumla karakterize edilen bu ülke için iyi bir neden de vardır. Uzak kuzeye yapacağınız seyahatte, biraz tasarruf etmek için ülkenin ücretli geçiş sistemini önceden öğrenmelisiniz – aşağıda sizin için tüm önemli bilgileri derledik.
Inhaltsverzeichnis
- Kısa genel bakış
- Norveç’te hangi yollarda geçiş ücreti zorunludur?
- Hangi araçlar geçiş ücretine tabidir?
- Ne tür geçiş ücretleri ve vinyetler var?
- Norveç’te geçiş ücreti nasıl hesaplanıyor?
- Norveç’te otoyol ücreti ne kadar? – 2025 yılı için fiyatlar
- Norveç’te geçiş ücretleri için hangi özel düzenlemeler geçerlidir?
- Geçiş ücretini ödememenin cezaları ve para cezaları nelerdir?
Kısa genel bakış
- Kamp araçları için geçiş ücreti: evet
- Vinyet(ler): hayır
- Ücretli geçiş kutusu(ları): evet
- Dijital geçiş ücreti ve vinyet: evet, vinyet yok
- Özel özellikler: Dijitalleşme ve köklere dönüş zihniyeti
Norveç’te hangi yollarda geçiş ücreti zorunludur?
İskandinavya’nın en kuzeyindeki krallık çok özgün bir konsepte sahip: genel otoyol geçiş ücreti yok, geçiş ücreti doğrudan altyapıyı finanse etmek için kullanılıyor. Bunun bir köprü, tünel ya da yol bölümü olup olmadığına bakılmaksızın: Bunları kullanan herkes şu anda ülkedeki yaklaşık 330 gişe istasyonundan birinde geçiş ücreti ödemek zorundadır. Yapının ya da yol bölümünün maliyeti tamamen karşılandıktan sonra, gişe istasyonu sökülür ve başka bir yerde yeniden inşa edilir.
Norveç’teki birçok şehir de şehir geçiş ücreti uygulamaktadır. Ücretli yollar, üzerinde kamera ve AutoPass sembolü bulunan mavi bir tabela ve Norveç kronu (NOK) için Kr ile işaretlenmiştir – genellikle doğrudan iki geçiş ücreti sınıfının ücretlerini gösterir, bir araba sembolü ve 3,5 tonluk bir araç sembolü ile işaretlenmiştir. Bazı özel yollarda, genellikle ıssız yerlerde ücretli yollar da bulunmaktadır. Seyahate çıkmadan önce, Norveç’teki en önemli trafik düzenlemelerini kontrol ettiğinizden emin olun.
Yol kesimleri geçiş ücretinden muaf mı?
Diğer tüm yollarda ve gişe istasyonu bulunmayan yol kesimlerinde yol geçiş ücreti alınmaz.
Hangi araçlar geçiş ücretine tabidir?
Yol geçiş ücreti, köprü geçiş ücreti ve şehir geçiş ücreti motosikletler hariç tüm motorlu araçlar için geçerlidir. Bazı güzergahlarda elektrikli araçlar için geçiş ücretlerinde indirimler vardır ve – özellikle Bergen, Kristiansand ve Oslo gibi şehirlerde – düşük emisyonlu araçların Euro emisyon sınıflarını kaydettirdikten sonra daha az geçiş ücreti ödedikleri çevresel bir farklılaşma vardır. Aşağıdaki bağlantıdan kayıt yaptırabilirsiniz.
Ne tür geçiş ücretleri ve vinyetler var?
Norveç’te otoyollarda ne vinyet ne de klasik geçiş ücreti vardır, sadece güzergah geçiş ücreti vardır. Geçiş ücreti hesaplanırken araçlar iki sınıfa ayrılır:
Mautklasse | Fahrzeuge |
Klasse 1 | Kfz bis 3,5 t zGG Kfz und Wohnmobile > 3,5 t zGG der Fahrzeugklasse M1 mit gültigem AutoPASS-Vertrag |
Klasse 1 | Gewerbefahrzeuge > 3,5 t zGG Kfz und Wohnmobile > 3,5 t zGG ohne AutoPASS-Vertrag |
Ücretli halkalar, düşük emisyon bölgeleri ve trafik sıkışıklığı ücreti Norveç
Şehirlerin veya şehir merkezlerinin etrafındaki ve şehir merkezlerinden ve çevre bölgelerden geçen ücretli halkalar için geçiş ücretleri şehre, günün saatine, araç tipine, yakıt sınıfına ve bazı durumlarda mevcut hava kalitesi ölçümlerine bağlı olarak değişir. Aşağıdaki şehir ve kasabalarda trafik sıkışıklığı ücreti alınmaktadır: Ålesund, Askøy, Bergen, Bodø, Førde, Grenland, Harstad, Haugesund, Kristiansand, Nedre, Glomma, Nord-Jæren, Oslo/Bærum, Tromsø, Trondheim.
Norveç’te hangi gişeler kullanılabilir?
Öncelikle, bir gişenin ne zaman mantıklı olduğunu ve ne zaman gerekli olduğunu açıklığa kavuşturalım. Brüt araç ağırlığı 3,5 tondan az olan araçlar için gişe gerekmez, ancak bu durumda gişe mümkündür. Brüt araç ağırlığı 3,5 tondan fazla olan ve M1 araç kategorisine atanan karavanlar da transponder taşımak zorunda değildir. Öte yandan, ticari olarak kullanılan 3,5 tonun üzerindeki araçlar bir geçiş ücreti kutusu ile donatılmalıdır – bu, ticari bir kiralama istasyonundan gelmeleri koşuluyla kiralık karavanları da içerir.
Önce terminolojiyi çözelim:
EPASS24: geçiş ücretlerinin toplanması için hizmet sağlayıcı, tam şirket adı ParkTrade Europe AB, İsveç- AutoPASS: Bir transponder aracılığıyla geçiş ücretlerini kaydetme ve faturalandırma sistemi (ayrıca: çip, verici, geçiş kutusu Norveççe: brikke)
- Euro Parking Collection (EPC): Norveç’teki otoyol ücretlerini araştırırken bazen hala görünmektedir, ancak birkaç yıldır Norveç’te otoyol ücreti faturalandırması için bir hizmet sağlayıcı değildir
EPASS24 ile araç plakanızla önceden kayıt yaptırabilirsiniz, ancak buna gerek yoktur, çünkü faturalar her iki şekilde de size ulaşacaktır – tek fark, önceden kayıt yaptırarak, sonraki geçiş ücretlerini ödemek için kullanılacak bir kredi kartını doğrudan yatırmanızdır. Bu sizi daha sonra fatura işleme zahmetinden kurtarır ve araç verilerine bağlı olarak çevre bölgelerinde de indirim alırsınız. Açıklandığı gibi, 3,5 ton sınırının altındaki kampçılar ve karavanlar için hiçbir şey yapmanız gerekmez.
Bununla birlikte, şirketlerden biriyle ilgili bir sözleşmeye sahip bir transponder ve dolayısıyla AutoPASS sistemini tercih ederseniz, bazı indirimlerden yararlanabilirsiniz: sadece geçiş ücretleri için değil (yüzde 20’ye kadar), aynı zamanda feribotlar için de (ek olarak Ferje için AutoPASS yüzde 50’ye varan indirim), Storebaelt Köprüsü (Danimarka) ve Öresund Köprüsü (Danimarka-İsveç). Danimarka’da ücretli geçiş sisteminin nasıl işlediğini bu makalede bulabilirsiniz.
Transponder kullanımı ile özel bir AutoPASS sözleşmesi aşağıdaki ücretli geçiş şirketleriyle mümkündür:
- Flyt
- AutoSync (eski adıyla Fremtind Hizmeti)
- SkyttelPASS
- ØresundPay
- Biletler.
Sözleşmeyi çevrimiçi olarak yapabilirsiniz ve transponder size posta yoluyla gönderilecektir.

Dikkat

Ülkede yerel olarak bir transponder satın almak mümkün değildir.
Çoğu otoyol gişesi verici için bir kullanım ücreti alır (genellikle 5 Norveç kronu), SkyttelPASS ile vericiyi satın almanız gerekir. Ödeme, dosyadaki kredi kartı kullanılarak yapılır.
Geçiş ücretleri için hangi ödeme seçenekleri var?
Norveç’teki ücretli geçiş sistemi (neredeyse) sadece elektronik olarak çalışır. Kredi kartınızı EPASS24’e yatırdıysanız veya bir ücretli geçiş sözleşmesini tercih ettiyseniz, ücretler bu karttan çekilecektir. Aksi takdirde, birkaç hafta sonra ParkTrade Europe AB’den geçiş ücretini fatura ile ödemenizi isteyen bir mektup alacaksınız. Gişelerde yerinde ödeme yoktur – bir istisna dışında: özel yollar.
Özellikle ülkenin uzak bölgelerinde, özel mülkiyete ait olan ve yol ücretlerine tabi olan – örneğin bomvei, bomweg ile işaretlenmiş – yollar veya yollar vardır. Burada ödemeyi nakit ya da kredi kartıyla, bazen de YouPark veya Passpay üzerinden online olarak yapabilirsiniz.
Norveç’te geçiş ücreti nasıl hesaplanıyor?
3,5 tondan küçük karavanlar
Brüt araç ağırlığı 3,5 tondan az olan araçlar ve karavanlar araç kategorisi 1’e atanır.
Karavanlar > 3,5 ton
Daha yüksek ağırlığa sahip karavanlar araç sınıfı 2’ye girer – bir AutoPASS çipi ve ilgili kayıtla, ancak daha ucuz olan sınıf 1 ücretini ödersiniz.
Karavan kombinasyonları
Çeken aracın ağırlığı, karavan kombinasyonlarının ve römorkların sınıflandırılmasında belirleyicidir.
Araba
Toplam ağırlığı 3,5 tonun altındaki otomobiller araç sınıfı 1’e aittir. Elektrikli otomobiller, özellikle trafik sıkışıklığı ücreti için kısmi bir indirim alır.
Norveç’te otoyol ücreti ne kadar? – 2025 yılı için fiyatlar
Geçiş ücretini hesaplayan faktörler çeşitlilik gösterdiğinden, kesin bir fiyat vermek zordur. Norveç’teki bazı rotaları bir araya getirdik ve bunlar için teorik bir geçiş ücreti hesaplaması yaptık:
Fahrzeug | Strecke | Straßen | Mautkosten Normalpreis |
Wohnmobil, 6 - 8 m, Diesel | Oslo Hafen - Trondheim - Svolvaer (Lofoten) | vorrangig E6 | ca. 940 NOK |
Kristiansand - Bergen - Ålesund | vorrangig E39 | ca. 1.155 NOK | |
Oslo - Lillehammer - Nordfjordeid - Geirangerfjord | vorrangig E6 | ca. 360 NOK | |
Auto, bis 6 m, Benzin | Oslo Hafen - Trondheim - Svolvaer (Lofoten) | vorrangig E6 | ca. 730 NOK |
Kristiansand - Bergen - Ålesund | vorrangig E39 | ca. 740 NOK | |
Oslo - Lillehammer - Nordfjordeid - Geirangerfjord | vorrangig E6 | ca. 350 NOK |
Norveç’te geçiş ücretleri için hangi özel düzenlemeler geçerlidir?
Özel bir düzenleme yoktur, ancak Norveç’in yalnızlığındaki özel yollarda ödeme gişelerde nakit ve zarfla yapılabilirken, geçiş ücretinin toplanması ve tüm sistemin tamamen elektronik olması kesinlikle bir özelliktir. Bu zıtlık, olağanüstü dijitalleşme ve aynı zamanda köklere dönüş zihniyetiyle modern Norveç’in simgesidir.
Geçiş ücretini ödememenin cezaları ve para cezaları nelerdir?
Araç tanıma kameralar ve sensörler aracılığıyla otomatik olarak çalıştığından ve tüm geçiş ücreti sistemi elektronik olarak işlediğinden, yanlışlıkla bir geçiş ücretini ödememe şansı neredeyse hiç yoktur. Bununla birlikte, faturaları (zamanında) ödemezseniz, ek para cezaları uygulanabilir – ayrıca 3,5 tondan daha ağır araçlar gişe zorunluluğuna uymazsa. Özel yollarda genellikle geçmeniz gereken bir bariyer vardır – bu nedenle yola devam etmeden önce geçiş ücretini ödemeniz gerekir. Durum böyle değilse, Norveç’te video gözetiminin çok yaygın olduğunu her zaman aklınızda bulundurun.
Biraz ilham almak ister misiniz? Norveç’in muhteşem batı kıyısı hakkındaki seyahat raporumuzda, içeriden birçok ipucu bulacaksınız. Tüm yürüyüş meraklıları için Norveç ‘te bilmeniz gereken dört yürüyüşü bir araya getirdik.
Kapak resmi: © Katja Scholz