B ehliyet kategorisi için ağırlık sınırının 4.25 tona çıkarılması, karavan tutkunları için önemli değişikliklere yol açabilir. Avrupa Karavan Federasyonu (ECF ) tarafından Alman Karavan Endüstrisi Birliği (CIVD ) ile birlikte önerilen bu değişiklik, karavan sahiplerine daha fazla esneklik sunmayı amaçlıyor.
Teklif şu anda Avrupa Birliği’nde karar alma sürecinde. Ancak elde edilen ilk başarılara rağmen yeni düzenlemenin yürürlüğe girmesi yıllar alabilir.
Inhaltsverzeichnis
Arka plan ve motivasyon
B ehliyetinin 1999 yılında yürürlüğe girmesinden bu yana, karavan sürücüleri SP-X makalesinin deyimiyle bir tür “iki kademeli toplum” ile karşı karşıya kaldılar. Eski 3. sınıf ehliyet sahiplerinin hala 7.5 tona kadar araç kullanmalarına izin verilirken, B ehliyetine sahip olanlar 3.5 tonla sınırlandırılmıştır.
Egzoz gazı arıtma sistemleri ve gelişmiş güvenlik özellikleri gibi ek donanımlar nedeniyle modern karavanların ağırlığı arttıkça bu kısıtlama giderek daha kullanışsız hale gelmektedir.
2003 yılında Avrupa Karavan Federasyonu (ECF), Alman CIVD derneğinin de desteğiyle, B ehliyet sahipleri için ağırlık sınırının 3,5 tondan 4,25 tona çıkarılmasını sağlamak amacıyla Avrupa Birliği’ne başvurdu.
ECF’nin 18 Mayıs 2022 tarihli teklifine buradan ulaşabilirsiniz: Motorlu Karavanlar için B Ehliyetinin 4.25 tona çıkarılması teklifi.
AB’de ilerleme ve zorluklar
Zorlu müzakereler ve yirmi yıllık bir çabanın ardından, AB’nin üç karar alma organı olan Komisyon, Konsey ve Parlamento, planlanan 4. Ehliyet Direktifine temelde olumlu bir yanıt verdi.
Ancak bu onay, söz konusu araçların alternatif tahrik sistemlerine sahip karavanlar olması koşuluna bağlıdır. CIVD, ek güvenlik özelliklerinin daha ağır araçların idaresini kolaylaştırması nedeniyle düzenlemenin tüm karavanları kapsayacak şekilde genişletilmesinden yanadır.
CIVD makalesi için buraya tıklayın: Ehliyet trilogu | CIVD.
Uygulamaya yönelik farklı yaklaşımlar
Bu yönetmeliğin uygulanması konusunda AB içinde farklı görüşler bulunmaktadır. AB Konseyi, B ehliyeti sahipleri için, araç sürücüleri için B96 ehliyetine benzer zorunlu bir eğitim ya da sınavdan yanadır.
Buna karşılık, AB Parlamentosu daha basit gereklilikleri tercih etti ve daha yüksek ağırlık sınırının en az iki yıldır B ehliyetine sahip olan tüm karavanlar için geçerli olmasına izin verdi.
Gelecek adımlar ve zaman çerçevesi
AB Komisyonu, Bakanlar Konseyi ve AB Parlamentosu’nun önümüzdeki yıllarda standart bir düzenleme üzerinde anlaşmaya varması artık çok önemli. Ancak dijital ehliyet ve yaşlı sürücüler için olası sağlık kontrolleri gibi daha geniş kapsamlı konular nedeniyle bu süreç biraz zaman alabilir.
ECF Genel Sekreteri ve CIVD Teknoloji Başkanı Jost Krüger’in SP-X haber ajansına verdiği demece göre, üç organın bir anlaşmaya varması ve yeni düzenlemenin üye ülkelerde ulusal hukuka dahil edilmesi kesinlikle biraz zaman alacaktır. Krüger bunun 2028’den önce gerçekleşmesini beklemiyor.
Sonuç
Karavan meraklıları için ağırlık sınırının arttırılması memnuniyet verici bir gelişme olacaktır, ancak yine de önemli siyasi engellerin aşılması gerekmektedir. Nihai karar verilene kadar, AB içindeki farklı çıkarların nasıl uyumlaştırılabileceği görülecektir.
Kampçıların daha kolay mevzuattan faydalanabilmeleri için muhtemelen sabırlı olmaya devam etmeleri gerekecektir.
Bu da ilginizi çekebilir:
- Karavan için ehliyet
- Karavanlar ve römorklar için ehliyet
- BE ehliyeti – karavanlar ve daha büyük ticari römorklar için esnek ehliyet kategorisi
- Römork ehliyeti – karavan kombinasyonları için gerçekten gerekli mi?
- Engelliler için karavan ehliyeti – bu mümkün mü?
- Ehliyet: “Ehliyet” B96 nedir? (Videolu)
- Almanya’da ehliyetinizi değiştirmek: Tüm önemli tarihler ve bilgiler
Kapak resmi (montaj): Karavan: ©erix2005 – depositphotos.com Ehliyet: © Justyna Glatzer